Daphne de Lange is anderhalf jaar geleden begonnen binnen het live uitzenden team en is na een jaar doorgestroomd naar de Customer Care afdeling van NotuBiz. We spraken haar over het werk als Customer Care Specialist en haar contact met klanten.
Bij Customer Care (CC) starten wij elke dag centraal met een dagstart. In de dagstart bespreken we de belangrijkste dingen die op die dag gaan plaats vinden, maar ook die de dag ervoor hebben gespeeld. Daarna ga ik altijd zelf mijn dag voorbereiden. Ik kijk dan altijd wat er voor afspraken in mijn agenda staan en welk dagdeel ik telefoondienst heb. Als ik in de ochtend telefoondienst heb, beantwoord ik de vragen van klanten aan de telefoon. Als ik in de middag telefoondienst heb, open ik ‘s ochtends eerst het Klantenportaal om te kijken of daar nog vragen van klanten binnen zijn gekomen en bereid ik de afspraken voor die ik die dag heb. Zoals we de dag bij CC beginnen met een dagstart sluiten we de dag ook altijd gezamenlijk af.
Gezellig. Heel gezellig. Er wordt bij ons op de afdeling ontzettend hard gewerkt, maar er is veel ruimte voor gezelligheid. Zo doen we na werktijd ook vaak leuke dingen met het team. Daarnaast werken we heel veel samen. We hebben uiteindelijk samen één doel, waar we allemaal naar streven en naartoe werken.
Als Customer Care afdeling zorgen wij voor een centraal aanspreekpunt voor onze klanten en binnen onze organisatie. Wij staan voor oplossingsgericht werken, een hoog serviceniveau en samenwerking. Dit laatste zowel met onze klanten als intern. We proberen elke dag met de klant de samenwerking op te zoeken in plaats van alleen maar de vragen te beantwoorden die zij ons stellen. Hiervoor is het belangrijk om ook intern veel te schakelen met de verschillende afdelingen
Binnen CC staat klantcontact wel echt centraal. Hierbij gaat het vooral om je klanten te woord staan, dit kan via teams, de telefoon of via het Klantenportaal. Klanten moeten namelijk altijd bij ons terecht kunnen als ze vragen hebben of als er bijzonderheden zijn. We vinden het belangrijk dat de klant ons altijd weet te vinden als er iets is.
Maar dat werkt ook de andere kant op. Als we zien dat er iets niet goed gaat, dan nemen wij ook actie om de klant te benaderen, bijvoorbeeld met nieuwe ontwikkelingen die plaatsvinden binnen NotuBiz. Het voornaamste en belangrijkste is om goed contact te houden met je klanten.
NotuBiz is een bedrijf met een samenwerkingscultuur. Je werkt heel veel samen, ook met andere afdelingen en zeker als Customer Care ben je echt wel een schakel tussen die afdelingen. Je krijgt van alle kanten input en als Customer Care specialist heb je vervolgens ook weer het contact met de klant. Dat maakt jou echt de schakel tussen de afdelingen, maar ook tussen NotuBiz en de klant. Ik denk dat NotuBiz, zeker met alle afdelingen bij elkaar, wel echt een familie is en dat dat binnen de teams ook weer wordt doorgegeven.
Ik ben pas echt tevreden als mijn klanten tevreden zijn.
Wat maakt onze afdeling uniek? Wij zijn het middelpunt van de organisatie en zorgen voor verbindingen tussen de klant en de betreffende afdelingen, om op die manier de relatie met de klant te verbeteren/goed te houden. Hierdoor is het cirkeltje weer rond. We zijn een leuk dynamisch team, die alles bij elkaar kan brengen.
Klanten moeten aan mij terugdenken als een sociale, behulpzame, maar ook wel gezellige medewerker binnen het Customer Care team. Ik wil klanten de ruimte geven om niet alleen maar werk te bespreken, maar ik wil ze echt het gevoel geven dat ze voor alles bij mij terecht kunnen en dat niets te gek is.
Artikel
Algemeen
In februari zijn wij wederom hergecertificeerd voor de komende drie jaar voor zowel ons ISO 9001 als ons ISO 27001 certificaat. Hiermee zijn we weer conform verklaard aan de internationaal erkende normen voor kwaliteitmanagement en informatiebeveiliging en borgen we de kwaliteit en veiligheid van ons platform.
Lees meerKlantcasus
Algemeen
In een recent interview hebben we gesproken met Yvonne (functioneel beheer), Peter (functioneel beheer), Karin (projectmanager), Mitchell (Statenadviseur) en Audrey (informatiemanager/ kwartiermaker) van de Provincie Gelderland over de succesvolle implementatie van hun SIS/BIS-systeem.
Lees meerArtikel
Algemeen
Op 22 januari 2024 stond bij NotuBiz een co-creatie voor onze nieuwe module Themadossiers op het programma. Tijdens de co-creatie namen we klanten, zowel digitaal als fysiek, mee in het eerste concept design voor de nieuwe module. Er werd gebrainstormd over de belangrijkste voordelen die de module biedt aan burgers, raadsleden en het college. Daarnaast zijn we met klanten in gesprek gegaan over de functionaliteiten die in de module beschikbaar moeten worden gemaakt.
Lees meerArtikel
Algemeen
In februari zijn wij wederom hergecertificeerd voor de komende drie jaar voor zowel ons ISO 9001 als ons ISO 27001 certificaat. Hiermee zijn we weer conform verklaard aan de internationaal erkende normen voor kwaliteitmanagement en informatiebeveiliging en borgen we de kwaliteit en veiligheid van ons platform.
Lees meerKlantcasus
Algemeen
In een recent interview hebben we gesproken met Yvonne (functioneel beheer), Peter (functioneel beheer), Karin (projectmanager), Mitchell (Statenadviseur) en Audrey (informatiemanager/ kwartiermaker) van de Provincie Gelderland over de succesvolle implementatie van hun SIS/BIS-systeem.
Lees meerArtikel
Algemeen
Op 22 januari 2024 stond bij NotuBiz een co-creatie voor onze nieuwe module Themadossiers op het programma. Tijdens de co-creatie namen we klanten, zowel digitaal als fysiek, mee in het eerste concept design voor de nieuwe module. Er werd gebrainstormd over de belangrijkste voordelen die de module biedt aan burgers, raadsleden en het college. Daarnaast zijn we met klanten in gesprek gegaan over de functionaliteiten die in de module beschikbaar moeten worden gemaakt.
Lees meer