11 juli 2022

Interview raadsgriffier gemeente Meerssen: “Het systeem is heel toegankelijk”

Uitgelicht

Interview

Algemeen

Decoratieve afbeelding

Blijf op de hoogte

Nieuwe kennisitems direct in uw mail? Meld u aan voor onze nieuwsbrief!

Gelukt! Je aanmelding is ontvangen.
Oeps! Er ging iets verkeerd. Probeer het opnieuw.

Caroline Kruger

Junior marketing medewerkster

LinkedIn icoon

Inleiding

Gemeente Meerssen is al lange tijd klant bij NotuBiz. Binnen de gemeente wordt gebruik gemaakt van ons raadsinformatiesysteem, de vergaderapplicatie, de live uitzendingen en de videotulen. Binnen het raadsinformatiesysteem werkt de griffie met verschillende modules, zoals de module Besluitenlijsten, Ingekomen stukken en Schriftelijke vragen. Wij spraken Yarka Dreessen, raadsgriffier bij gemeente Meerssen, over haar ervaringen met NotuBiz.

Binnen de gemeente Meerssen maakt de griffie al langere tijd gebruik van de dienstverlening van  NotuBiz. Vanuit de IT afdeling van gemeente Meerssen is het balletje gaan rollen voor een raadsinformatiesysteem en NotuBiz heeft dit uiteindelijk in mogen richten voor de gemeente. Maar wat vindt de griffie daar nu van?

Ben je tevreden met de dienstverlening van NotuBiz?

“De dienstverlening voldoet volledig aan mijn verwachtingen,” aldus raadsgriffier Yarka Dreessen. “Ik werk nu zelf zes jaar op de griffie in Meerssen en ik heb het traject met NotuBiz ook zelf opgepakt, omdat ik heel hard meewerk aan de digitalisering van de hele raad. Daar hebben wij sinds die tijd heel veel stappen in gezet.

Eerst hadden wij namelijk alleen het raadsinformatiesysteem. Op een gegeven moment zijn we met NotuBiz in gesprek gegaan om meer modules af te nemen. Sinds de coronapandemie zijn we daarin ook wat versneld het proces in gegaan en nemen we nu ook de livestream af van NotuBiz. Zo worden de ontwikkelingen in de digitalisering en de samenwerking met NotuBiz binnen onze gemeente steeds zichtbaarder. En sinds kort zitten we ook in een pilottraject voor de Lange Termijn Agenda.

Onze ervaringen met NotuBiz zijn gewoon heel goed en ook het open contact daarin. Als er problemen zijn dan weten we elkaar te vinden en wordt het ook snel opgepakt.”

Welk aspect van de dienstverlening van NotuBiz vind je het meest waardevol?

“Waardevol is sowieso de toegankelijkheid, zichtbaarheid en gebruiksvriendelijkheid van de diensten van NotuBiz,” geeft Yarka aan. “En wij zijn heel erg blij met de attenderingsfunctie. Deze module maakt het werk veel makkelijker. Zowel de raadsleden als de griffie zijn daar heel tevreden over. “

Kan je drie voordelen noemen van de dienstverlening van NotuBiz?

“De voordelen van NotuBiz voor gemeente Meerssen zijn onder andere de overzichtelijkheid van het systeem en de modules, zoals bijvoorbeeld de ingekomen stukken. Daarnaast biedt NotuBiz een snelle service en zijn de medewerkers goed bereikbaar. Het systeem is heel toegankelijk, waardoor iedereen ermee kan werken.”

Zou je NotuBiz bij andere aanbevelen?

“Ja, zeker! En dat heb ik ook al gedaan. Als je tevreden bent en een goede ervaring hebt, dan doe je dat ook wel denk ik. Wij hebben regionaal met andere griffiers een paar keer per jaar overleg en daar komen vaak zaken naar voren waar mensen tegenaan lopen. Ook komt vaak aan bod waar wij als gemeente mee werken en de aspecten waar wij dan wel of niet tevreden over zijn. Dan komt NotuBiz ook ter sprake.”

Decoratieve chevron
Meer lezen?

Wellicht ook interessant

Klantcasus

Algemeen

Een soepele overstap en stevige samenwerking: waarom Oosterhout koos voor NotuBiz

In dit interview vertelt Eric over het vernieuwde systeem, het belang van wederzijds vertrouwen tussen griffie en leverancier, en hoe modules als de lange termijn agenda en themadossiers bijdragen aan transparante en toekomstgerichte besluitvorming.

Lees meer
11/6/2025

Blog

Artificial Intelligence

Slim zoeken in politieke vergaderingen

Stel: je wilt weten wat er in de gemeenteraad is besproken over verkeersveiligheid in jouw wijk. Of je bent raadslid en zoekt dat ene moment terug waarop een toezegging werd gedaan door de wethouder. Je weet dat het ergens besproken is – maar waar begin je met zoeken?

Lees meer
27/5/2025

Interview

Algemeen

Een primeur in Fryslân: automatische ondertiteling in het Fries én Nederlands

Hoe regel je digitale toegankelijkheid als een vergadering constant schakelt tussen twee talen? De wet verplicht tot ondertiteling, maar hield geen rekening met het Fries als rijkstaal. De uitkomst: automatische meertalige ondertiteling die beide talen in real time herkent én ondertitelt. Lees snel verder...

Lees meer
14/5/2025

Klantcasus

Algemeen

Een soepele overstap en stevige samenwerking: waarom Oosterhout koos voor NotuBiz

In dit interview vertelt Eric over het vernieuwde systeem, het belang van wederzijds vertrouwen tussen griffie en leverancier, en hoe modules als de lange termijn agenda en themadossiers bijdragen aan transparante en toekomstgerichte besluitvorming.

Lees meer
11/6/2025

Blog

Artificial Intelligence

Slim zoeken in politieke vergaderingen

Stel: je wilt weten wat er in de gemeenteraad is besproken over verkeersveiligheid in jouw wijk. Of je bent raadslid en zoekt dat ene moment terug waarop een toezegging werd gedaan door de wethouder. Je weet dat het ergens besproken is – maar waar begin je met zoeken?

Lees meer
27/5/2025

Interview

Algemeen

Een primeur in Fryslân: automatische ondertiteling in het Fries én Nederlands

Hoe regel je digitale toegankelijkheid als een vergadering constant schakelt tussen twee talen? De wet verplicht tot ondertiteling, maar hield geen rekening met het Fries als rijkstaal. De uitkomst: automatische meertalige ondertiteling die beide talen in real time herkent én ondertitelt. Lees snel verder...

Lees meer
14/5/2025
Bekijk alle artikelen
Decoratieve pijl