Gemeente Meerssen is al lange tijd klant bij NotuBiz. Binnen de gemeente wordt gebruik gemaakt van ons raadsinformatiesysteem, de vergaderapplicatie, de live uitzendingen en de videotulen. Binnen het raadsinformatiesysteem werkt de griffie met verschillende modules, zoals de module Besluitenlijsten, Ingekomen stukken en Schriftelijke vragen. Wij spraken Yarka Dreessen, raadsgriffier bij gemeente Meerssen, over haar ervaringen met NotuBiz.
Binnen de gemeente Meerssen maakt de griffie al langere tijd gebruik van de dienstverlening van NotuBiz. Vanuit de IT afdeling van gemeente Meerssen is het balletje gaan rollen voor een raadsinformatiesysteem en NotuBiz heeft dit uiteindelijk in mogen richten voor de gemeente. Maar wat vindt de griffie daar nu van?
“De dienstverlening voldoet volledig aan mijn verwachtingen,” aldus raadsgriffier Yarka Dreessen. “Ik werk nu zelf zes jaar op de griffie in Meerssen en ik heb het traject met NotuBiz ook zelf opgepakt, omdat ik heel hard meewerk aan de digitalisering van de hele raad. Daar hebben wij sinds die tijd heel veel stappen in gezet.
Eerst hadden wij namelijk alleen het raadsinformatiesysteem. Op een gegeven moment zijn we met NotuBiz in gesprek gegaan om meer modules af te nemen. Sinds de coronapandemie zijn we daarin ook wat versneld het proces in gegaan en nemen we nu ook de livestream af van NotuBiz. Zo worden de ontwikkelingen in de digitalisering en de samenwerking met NotuBiz binnen onze gemeente steeds zichtbaarder. En sinds kort zitten we ook in een pilottraject voor de Lange Termijn Agenda.
Onze ervaringen met NotuBiz zijn gewoon heel goed en ook het open contact daarin. Als er problemen zijn dan weten we elkaar te vinden en wordt het ook snel opgepakt.”
“Waardevol is sowieso de toegankelijkheid, zichtbaarheid en gebruiksvriendelijkheid van de diensten van NotuBiz,” geeft Yarka aan. “En wij zijn heel erg blij met de attenderingsfunctie. Deze module maakt het werk veel makkelijker. Zowel de raadsleden als de griffie zijn daar heel tevreden over. “
“De voordelen van NotuBiz voor gemeente Meerssen zijn onder andere de overzichtelijkheid van het systeem en de modules, zoals bijvoorbeeld de ingekomen stukken. Daarnaast biedt NotuBiz een snelle service en zijn de medewerkers goed bereikbaar. Het systeem is heel toegankelijk, waardoor iedereen ermee kan werken.”
“Ja, zeker! En dat heb ik ook al gedaan. Als je tevreden bent en een goede ervaring hebt, dan doe je dat ook wel denk ik. Wij hebben regionaal met andere griffiers een paar keer per jaar overleg en daar komen vaak zaken naar voren waar mensen tegenaan lopen. Ook komt vaak aan bod waar wij als gemeente mee werken en de aspecten waar wij dan wel of niet tevreden over zijn. Dan komt NotuBiz ook ter sprake.”
Blog
Gast-redactie
De werkdruk onder raadsleden neemt de afgelopen jaren significant toe, ook met negatieve gevolgen van de aantrekkelijkheid van het ambt. De worsteling tussen werk, privé en het ambt zal voor veel raadsleden bekend in de oren klinken. Zo ook voor het Schiedamse raadslid Dick van Belle. Samen met De Nederlandse Raadsledenvereniging vroegen we Dick om te reflecteren op de (toegenomen) werkdruk die raadsleden regelmatig tegenkomen.
Lees meerInterview
Algemeen
Robin van Zeelst is sinds zeven maanden Customer Care specialist bij NotuBiz. Wij vroegen haar het hemd van het lijf. We kletsen samen over haar favoriete bezigheden als Customer Care medewerker, uitdagingen en leuke anekdotes van klanten.
Lees meerArtikel
Algemeen
Je hoort het woord burgerparticipatie vast vaker langskomen. Het is een trend die momenteel veel gemeenten, waterschappen en provincies in zijn greep houdt. Want hoe betrek je burgers écht binnen jouw bestuurlijke strategie? In dit artikel lichten we kort de term burgerparticipatie toe, bespreken we het belang ervan en leggen we je uit hoe je burgers effectief kunt betrekken.
Lees meerBlog
Gast-redactie
De werkdruk onder raadsleden neemt de afgelopen jaren significant toe, ook met negatieve gevolgen van de aantrekkelijkheid van het ambt. De worsteling tussen werk, privé en het ambt zal voor veel raadsleden bekend in de oren klinken. Zo ook voor het Schiedamse raadslid Dick van Belle. Samen met De Nederlandse Raadsledenvereniging vroegen we Dick om te reflecteren op de (toegenomen) werkdruk die raadsleden regelmatig tegenkomen.
Lees meerInterview
Algemeen
Robin van Zeelst is sinds zeven maanden Customer Care specialist bij NotuBiz. Wij vroegen haar het hemd van het lijf. We kletsen samen over haar favoriete bezigheden als Customer Care medewerker, uitdagingen en leuke anekdotes van klanten.
Lees meerArtikel
Algemeen
Je hoort het woord burgerparticipatie vast vaker langskomen. Het is een trend die momenteel veel gemeenten, waterschappen en provincies in zijn greep houdt. Want hoe betrek je burgers écht binnen jouw bestuurlijke strategie? In dit artikel lichten we kort de term burgerparticipatie toe, bespreken we het belang ervan en leggen we je uit hoe je burgers effectief kunt betrekken.
Lees meer