14 juni 2021

De acht voordelen van agenderen via NotuBiz

Uitgelicht

Blog

Bestuurlijke besluitvorming

Decoratieve afbeelding

Blijf op de hoogte

Nieuwe kennisitems direct in uw mail? Meld u aan voor onze nieuwsbrief!

Gelukt! Je aanmelding is ontvangen.
Oeps! Er ging iets verkeerd. Probeer het opnieuw.

Savannah Heijtmeijer

Product Marketeer

LinkedIn icoon

Inleiding

Onderdeel van de besluitvorming is het agenderingsproces. Nadat een voorstel door een steller is opgesteld in het zaak- of documentmanagementsysteem en is goedgekeurd, kan het door het college en/of de raad in behandeling worden genomen. Het voorstel wordt daarvoor op de college- of raadsagenda geagendeerd en gepubliceerd om te worden geraadpleegd. Door dit proces vanuit één platform te ondersteunen en faciliteren is het voor uw organisatie eenvoudig mogelijk om efficiënt en effectief te werken. Dit zorgt voor een significante administratieve lastenverlichting, waardoor veel tijd kan worden bespaard.

In deze blog gaan we in op de 8 voordelen van het inrichten van uw agenderingsproces binnen Politiek Portaal.

Een efficiënt agenderingsproces met NotuBiz

1. Eenvoudig voorstellen volgen

Binnen het NotuBiz platform is het eenvoudig om voorstellen te volgen. Via een instelbaar behandel-proces is de weg die een voorstel aflegt in het vergaderproces van uw organisatie te raadplegen op één pagina, inclusief status, bijbehorende metadata, stukken en vergaderingen. Zo is er op één plek inzicht in alle belangrijke informatie omtrent een voorstel en op welke vergaderingen het voorstel is behandeld en/of (nog) staat geagendeerd.

2. Efficiënter proces

Door het zaaksysteem en het NotuBiz platform te integreren, ondersteunt NotuBiz het agenderingsproces binnen uw gehele organisatie; van steller naar inwoner. Het bevordert niet alleen de efficiëntie van het werkproces, maar faciliteert ook zaakgericht werken. Zo kunt u met het NotuBiz platform eenvoudig tijd besparen!

3. Volledig naar wens uit te breiden

Het NotuBiz platform is modulair door u op te bouwen. We bieden een totaalpakket aan functionaliteiten, waarvan u zelf de mogelijkheid heeft om modules en functionaliteiten aan en/of uit te zetten. Zo kunt u de ondersteuning van uw werkproces volledig naar wens uitbreiden.

4. Een integraal werkproces

Met het NotuBiz platform is het mogelijk om een volledig integraal agenderingsproces in te richten binnen één platform. Daarin kunnen diverse andere systemen worden geïntegreerd, zodat van verschillende taakspecifieke applicaties en componenten gebruik kan worden gemaakt vanuit één werkomgeving.

5. Ingericht op uw specifieke proces

Met het integrale platform van NotuBiz kunt u het agenderingsproces eenvoudig en volledig naar wens inrichten. Door de modulaire opbouw van het systeem is het mogelijk om de inrichting optimaal aan te laten sluiten bij uw specifieke werkproces. U kiest met NotuBiz zelf hoe en in welke mate uw proces wordt opgebouwd, ingericht en ondersteund.

6. Administratieve lastenverlichting

Door de integraliteit van het systeem kan er efficiënt en effectief vanuit één platform worden gewerkt. Handelingen worden geminimaliseerd en administratieve lasten worden verlicht, waardoor veel tijd kan worden bespaard.

7. Slimme integraties

Het systeem beschikt over een duurzaam koppelvlak. Door zoveel mogelijk met standaarden te werken, kunnen we slimme integraties en koppelingen leveren met ieder systeem dat deze standaarden ondersteund. Zo kunnen voorstellen snel en eenvoudig zonder dubbele of onnodige handelingen in het NotuBiz platform worden geplaatst. Via een automatische import of op basis van specifieke zaakcodes.

8. Enkelvoudige invoer en meervoudig gebruik

Het NotuBiz platform kent een unieke samenhang van documenten en modules. Alle informatie wordt aan elkaar gekoppeld, waardoor stukken slechts één keer in het systeem hoeven te worden geüpload om op meer-dere plekken te kunnen worden geraadpleegd.

Een efficiënt agenderingsproces met NotuBiz

Het agenderingsproces kent verschillende stappen. Deze beginnen in het zaaksysteem of DMS en kunnen eenvoudig worden voorgezet in het NotuBiz platform, waardoor een efficiënt werkproces ontstaat.

Download het whitepaper!

Wilt u meer weten over de ondersteuning die NotuBiz biedt op het gebied van het agenderingsproces en de mogelijkheden daarbinnen om uw gehele werkproces van opstellen naar publiceren en van steller naar inwoner digitaal te laten verlopen? Download direct het whitepaper!

Decoratieve chevron
Meer lezen?

Wellicht ook interessant

Interview

Algemeen

Een interview met Marijn Schrander, consultant bij NotuBiz

Afgelopen week spraken we met Marijn Schrander, consultant bij NotuBiz. Hij vertelt ons in dit interview hoe de implementatietrajecten bij NotuBiz verlopen, wat zijn favoriete dingen zijn aan het werk als consultant en waarom hij graag bij NotuBiz werkt.

Lees meer
17/4/2024

Artikel

Algemeen

Hercertificering ISO 9001 en 27001

In februari zijn wij wederom hergecertificeerd voor de komende drie jaar voor zowel ons ISO 9001 als ons ISO 27001 certificaat. Hiermee zijn we weer conform verklaard aan de internationaal erkende normen voor kwaliteitmanagement en informatiebeveiliging en borgen we de kwaliteit en veiligheid van ons platform.

Lees meer
14/3/2024

Klantcasus

Algemeen

Succesvolle implementatie bij provincie Gelderland: in gesprek met het projectteam

In een recent interview hebben we gesproken met Yvonne (functioneel beheer), Peter (functioneel beheer), Karin (projectmanager), Mitchell (Statenadviseur) en Audrey (informatiemanager/ kwartiermaker) van de Provincie Gelderland over de succesvolle implementatie van hun SIS/BIS-systeem.

Lees meer
22/2/2024

Interview

Algemeen

Een interview met Marijn Schrander, consultant bij NotuBiz

Afgelopen week spraken we met Marijn Schrander, consultant bij NotuBiz. Hij vertelt ons in dit interview hoe de implementatietrajecten bij NotuBiz verlopen, wat zijn favoriete dingen zijn aan het werk als consultant en waarom hij graag bij NotuBiz werkt.

Lees meer
17/4/2024

Artikel

Algemeen

Hercertificering ISO 9001 en 27001

In februari zijn wij wederom hergecertificeerd voor de komende drie jaar voor zowel ons ISO 9001 als ons ISO 27001 certificaat. Hiermee zijn we weer conform verklaard aan de internationaal erkende normen voor kwaliteitmanagement en informatiebeveiliging en borgen we de kwaliteit en veiligheid van ons platform.

Lees meer
14/3/2024

Klantcasus

Algemeen

Succesvolle implementatie bij provincie Gelderland: in gesprek met het projectteam

In een recent interview hebben we gesproken met Yvonne (functioneel beheer), Peter (functioneel beheer), Karin (projectmanager), Mitchell (Statenadviseur) en Audrey (informatiemanager/ kwartiermaker) van de Provincie Gelderland over de succesvolle implementatie van hun SIS/BIS-systeem.

Lees meer
22/2/2024
Bekijk alle artikelen
Decoratieve pijl