Home

Decoratieve chevron

Onze klanten

Decoratieve chevron

Referentie gemeente Wijdemeren

“Wij hebben bewust voor NotuBiz gekozen omdat zij bekend staan om een goede service.”

Gemeente Wijdemeren, gelegen rondom de Loosdrechtse plassen, is al heel lang klant van NotuBiz. We spraken Debby de Heus (toenmalig griffier), die onlangs genomineerd werd voor ‘Jonge ambtenaar van het jaar’.

Ze ziet haar functie van griffier als ‘Weddingplanner zijn van het feestje van de lokale democratie’. Ze houdt van snel schakelen en de diversiteit aan werkzaamheden die de functie van griffier met zich meebrengt. Debby: “Iedere week is er wel weer een andere politieke casus waar ik mij als griffier mee bezig moet houden. De contacten met de raad, het college, de inwoners en allerlei andere betrokken– jullie bijvoorbeeld – maken het uitdagend.”

Gemeente Wijdemeren werd al ver voor haar tijd klant van NotuBiz, al kent ze NotuBiz al vanuit haar vorige werkplek bij een andere gemeente. Enige tijd geleden had gemeente Wijdemeren een aanbesteding voor het raadsinformatiesysteem en hebben heel bewust weer voor NotuBiz gekozen. Debby: “NotuBiz staat bekend om goede service en dienstverlening. Het systeem werkt gewoon heel goed en da tis natuurlijk uiteindelijk het belangrijkste. Mocht het toch niet goed werken, kan je meteen bellen en wordt het direct geregeld.”  

Proactief

NotuBiz streeft voortdurend naar het verbeteren en innoveren van haar producten. De markt vraagt steeds meer, dus producten moetendoor blijven ontwikkelen. Dat wordt ook door gemeente Wijdemeren opgemerkt. Debby: “Wat ik sowieso heel goed vind, is dat NotuBiz erg veel investeert in productinnovatie. In mijn beleving zijn jullie daar heel proactief mee bezig. Jullie luisteren daarbij ook naar ons als klant om te horen waar behoefte aan is.”  De vertegenwoordigers van NotuBiz komen dan ook regelmatig persoonlijk langs bij de klant om in gesprek te gaan. Daarnaast organiseert NotuBiz verschillende klantendagen door het land die de klanten als zeer positief ervaren. Griffiers kunnen daar onderling kennis uitwisselen en samen met NotuBiz brainstormen over de toekomst van het raadsinformatiesysteem.

Het systeem is gebruiksvriendelijk en duidelijk.”

Raad en college

Gemeente Wijdemeren is voor zowel de raad als voor het college klant bij NotuBiz en gebruikt voor beide organen Politiek Portaal van NotuBiz. Beiden hebben een andere inlog, zodat documenten en agenda’s gescheiden blijven. “Sinds vorig jaar is het college ook aangesloten op Politiek Portaal. Dat gaat heel goed. We hebben in het college best wat oudere collega’s die niet gewend zijn te werken met online agenda’s en dergelijke, maar ik hoor nooit dat ze tegen problemen aanlopen. Je kunt dus echt stellen dat het systeem heel gebruiksvriendelijk en duidelijk is”, aldus Debby.

NotuBiz is altijd heel proactief bezig met productinnovatie en luistert daarbij naar ons als klant om te zien waar behoefte aan is.”

Persoonlijk

Elke klant heeft een eigen toegewijde specialist binnen het Customer Care team, zo ook gemeente Wijdemeren. Debby: “Dat werkt erg prettig, maar eigenlijk is het ook niet erg als ik een andere medewerker spreek. Als ik bel, krijg ik deindruk dat ze bij NotuBiz weten wie ik ben, van welke gemeente, en dat ze niet eerst van alles op moeten zoeken. Dat is fijn.” Sinds kort heeft NotuBiz een nieuw online portaal waarin klanten tickets en wensen kunnen aanmaken en vragen kunnen stellen. Daar wordt door het Customer Care team meestal binnen één werkdag op gereageerd. Ook gemeente Wijdemeren heeft toegang tot dit portaal. Debby: “NotuBiz is op verschillende manieren en meestal 24/7 bereikbaar. Dat is erg fijn als er vragen zijn vlak voor of tijdens een vergadering. Het portaal moet ik nog induiken, maar op mijn mails wordt ook altijd en snel gereageerd.”

Als ik bel of mail, krijg ik de indruk dat ze bij NotuBiz weten wie ik ben en dat ze niet eerst van alles op moeten zoeken. Dat is fijn.”